Vytvoř si návyky!

22. září 2015 v 20:07 | Kerr |  KECAČKY
Rozhodně Vám tu dnes nechci povídat o tom, jak si vytvořit závislost na návykových látkách. Ráda bych probrala závislost, respektive návyky z té lepší strany- tedy chvíle, kdy nám určitý denní režim může více pomoci, než ublížit.
Pokud jste někdy byli na táboře, zažili jste určitý denní režim. Byl vám dán přesný rozpis času, kdy se vstává, kdy si dojdete na snídani, kdy je oběd, kolik minut bude trvat odpolední klid nebo hygiena. Vše bylo přesně dané. Jak dlouho vám trvalo, než jste si na to zvykli? Tři dny? Týden? Nebo vůbec? Mě vždy denní režim vyhovoval. Věděla jsem kdy co bude a přišlo mi, že mé tělo bylo i mnohem víc odpočaté, když mělo vymezený prostor každý den stejně.
Po příjezdu z tábora jsem dlouho přemýšlela nad tím, že bych ráda zavedla některé návyky i já sama. Nemusí to být celkově denní režim- ve školní dny prostě končím každý den jinak, navíc mám ještě po škole zájmy a je jasné, že chci být s lidmi. Určitě je fajn, když si člověk určí, kolik hodin/minut denně by čemu rád věnoval. Zkuste si jeden den zaznamenávat, co všechno děláte a kolik tomu věnujete času. Donutí vás to zapřemýšlet nad tím, jestli je dobré koukat se na televizi déle než čtení nebo přípravě do školy. Zřejmě každý zjistí, že úplně není spokojený s tím, jak jeho den vypadá. Proto by první pomocí mohl být rozpis věcí, které byste rádi za den udělali a kolik času tomu věnovali. Rozpis by pak mohl vypadat nějak takto:
60 min.- příprava do školy (učení, příprava věcí, dopisování poznámek)
40 min.- čtení jakékoliv knihy
15 min.- čtení povinné četby (jelikož s tou opravdu válčím, ale čas jí věnovat musím)
45 min.- hraní na piano

Lépe si tak uspořádáte čas, určíte si priority a nakonec zjistíte, že ten den uběhne strašně rychle a toto plánování vám pomůže využít váš drahocenný čas. Já jsem si to zkusila posledních pár dní prázdnin, kdy mě štvalo právě neuspořádání dne a volnost. Jsem asi hrozná, ale nemám ráda, když den nemá žádný řád. Musím říct, že jsem se vážně cítila lépe.
Pokud byste to s plánováním času mysleli vážně, je rozhodně dobré vytvořit si návyky. Opět se nemusí jednat jen o řád podobný tomu táborovému, stačí si sepsat cíle, které byste chtěli každý den plnit. Například to tak může být:
-Každý den před snídaní cvičit 15 minut
-Po příchodu domů rovnou hrát na piano
-Chodit spát každý den v 22:30

Tvrdí se, že vytvořit si návyk trvá 21 dní, tedy tři týdny. Ačkoliv to nikdy vědecky prokázáno nebylo- každý člověk je jiný a trvá mu jinak dlouho přizpůsobit se novým návykům. Ze začátku vám to možná přijde strojené a budete se k tomu velmi nutit, ale věřte mi, že jakmile si na to váš mozek navykne, nebudete to vnímat jako "vtěrku", ale normální součást života.

Každý úspěšný člověk si plánuje čas. Musí si umět rozvrhnout své dny tak, aby je využil ku svému dobru.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Bia Bia | E-mail | 22. září 2015 v 20:17 | Reagovat

Je skvělé vidět v praxi, že i letní tábory někomu něco "dají". Tobě daly impuls k vytvoření denního režimu :-)

2 Tez Tez | Web | 26. září 2015 v 8:52 | Reagovat

Ani nevíš, jak mi tenhle článek pomohl. Poslední dny dost válčím s nedostatkem volného času a s jeho špatným využitím. Obvykle prokrastinuju, protože se prostě štítím všeho toho učení. Nakonec to ale stejně udělat musím, a tak chodím spát dost pozdě... Zkusím to udělat podle tebe, sestavit si rozpis a ten dodržovat. Kdyby se mi to povedlo, byla bych určitě o dost šťastnější, odpočatější a spokojená sama se sebou. Moc děkuju za tenhle článek. :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.