Držte si svý psy na vodítku.

28. března 2015 v 13:50 | Kerr |  SOME SHITS
(Ještě před článkem chci zdůraznit, že každá fenka má hárání jindy, ale na jaře je to nejvíc pravděpodobné)

Samozřejmě, že pejsci už se většinou znají, takže tak nějak tušíte, kteří se mají rádi, kteří by se nejradši porvali a kteří na sebe vůbec nereagují. JENŽE teď je březen a copak to asi znamená? Fenky se hárají. A já bych, s dovolením, ráda vyšla ven bez toho, abych se musela bát, že po nich skočí nějakej volně puštěnej pes. Já chápu, že větší plemena nebo všeobecně živí psi potřebují pohyb, ale netvrďte mi, že v menších městech není žádná louka nebo les, kam si můžete zajít. Nebo na to už nemají čas, nebo co? Když snad mám živého psa, tak vím, že bude potřebovat pohyb a holt se smířím s tím, že se s ním budu procházet každý den a s klidem ho pustím někde v lese.

Jasný, psi potřebují nějakou výchovu, takže teoreticky by měl každý pes přijít na zavolání, ti vycvičenější dokonce chodit bez vodítka poblíž majitele. Ale nikdy nevíte, s kým se ten pes potká, kdo nebo co ho vyprovokuje, nebo co se prostě stane. Vždyť vodítka můžou dosáhnout až na několik metrů, takže vám ten pes nemusí nutně stát za zadkem (Respektive u nohy, že). Je to jen taková pojistka k tomu, že kdyby se cokoliv stalo, kdyby jelo auto, nepozorný cyklista, zuřivý pes nebo třeba kočka, budete si ho moct přitáhnout zpátky a ne za ním běhat a honit ho tam po ulici. Je to pro dobro všech, ne?

Kdybych měla svého psa, bála bych se ho pustit na ulici, kde jsou dvakrát větší psi, kde mi jezdí neustále auta a kde nikdy nevím, na koho narazím. Přes samotnou výchovu bych přistoupila k dlouhému vodítku a když bych měla jó pocit, že se mi můj mazlíček potřebuje proběhnout, zašla bych někam, kde jednoduše není ruch ulice.

Jak to vidíte vy? Pouštíte své psy na volno, ačkoliv bydlíte v paneláku?
 

14 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 ellie's' - untrue.blog.cz ellie's' - untrue.blog.cz | Web | 28. března 2015 v 16:32 | Reagovat

Já psa nemám, ale kdyby měla vodila bych ho na vodítku, ale někdy kde není moc aut, tak bych ho i pouštěla :3 záleží kde no

2 Fimmi Fimmi | Web | 28. března 2015 v 19:03 | Reagovat

Já psa také nemám. Bydlim ale na vesnici, takže tady jsou lesy a louky všude, myslím, že kdybych ho měla, měl by se kde proběhnout :) než by jsem ale došla do toho lesa, převedla bych ho tam na vodítku :)

3 Nany Nany | Web | 30. března 2015 v 0:13 | Reagovat

Nemůžu to posoudit, protože hned vedle baráku mám rozlehlé pole a asi čtvrt kiláku velký les, takže se psem chodím jen tam, ale stejně si myslím, že si pes musí užít trochu volnosti. Samozřejmě ale musí být dobře vycvičený a hlavně majitel nesmí být mobilní závislák nebo něco podobného a musí na psa dávat pozor. Pak by se podle mě nemělo nic stát.

4 ►Kiwi◄ ►Kiwi◄ | Web | 30. března 2015 v 16:49 | Reagovat

Já psa nemám. Ale občas si "vypůjčím" babičky hafana a jdu se s ním projít,ale jeho nechám vždy na vodítku ! Přesně jak si řekla. Nevíš na koho narazíš,koho potkáš,co se stane. Navíc, babičky pes rád utíká :D Ale chci aby běhal a tak běhám s ním, i když ho asi zpomaluju :D Jen čekám na dobu kdy se rozeběhneme a já skončím s hlavou v blátě,ale on mě s radostí potáhne dál...

5 Vikomt Vikomt | Web | 31. března 2015 v 8:11 | Reagovat

Tak ať chodí do lesa ty hárající čuby, proč diskriminovat opět chudáky kluky...? Mimochodem, my máme opačný problém, k našemu psovi většinou přiběhne volně pobíhající hárající čuba a nastavuje se mu. :-)

6 Kerr Kerr | Web | 31. března 2015 v 15:16 | Reagovat

[5]: Tak samozřejmě jsem myslela psy všeobecně, ze začátku jsem sice narážela na to, jak mě štvou psi, kteří přiběhnou ke hárající fence, ale pak jsem to myslela všeobecně.. Prostě mám psa (nebo fenu) a držím si ho na vodítku :)

7 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 2. dubna 2015 v 21:42 | Reagovat

Za panelákem máme obrovskou louku, ale pejska mám stejně vždycky na vodítku. Sice je ten náš yorkshierák línej jako prase, ale kolikrát už jsem šla bez vodítka a stačilo, že třeba ucítil nějakou kočku nebo zajíce a frnknul. A chytit něco tak mrňavýho, jako je tenhle pes je opravdu oříšek. :D

Jinak u nás musí být psi pořád na vodítku, maximálně na té louce měšťáci přivírají oko. Jinak když ti pes i vyběhne z baráku bez vodítka, že mu chceš dát venku, tak prostě zastaví a máš pokutu. U nás jsou na to až přehnaně hákliví.

8 Baris Baris | Web | 4. dubna 2015 v 15:11 | Reagovat

mám fenku na vodítku :) jednou už ji pokousal pes

9 R. R. | Web | 6. dubna 2015 v 19:34 | Reagovat

já mám fenku, pouštím jenom tam, kde není moc provoz, na vodítko beru jakmile vidím psa, protože je strašně přátelská, což ale ne všem dělá radost :D daleko zvláštnější mi vždycky přišlo, že mi na ni psi lezli i když vůbec nehárala...

10 darkemperor darkemperor | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 10:45 | Reagovat

Takže ty psa nemáš a radíš tu o tom jak se s ním máme chovat?? Aha... to vypadá logicky.

11 Gery Gery | 20. dubna 2015 v 11:01 | Reagovat

Březen = fenky hárají? LOL. Každá fena hárá jindy, opravdu nezáleží na konkrétním měsíci/ročním období.
Mít psa na volno je o důvěře mezi pánem a psem, nejen o výchově. Sama psa nemáš a pokoušíš se radit, co by měli pejskaři dělat? Blbost. Bez osobních zkušeností do tohohle tématu radši vůbec nezasahuj :)

12 Vanimaré Vanimaré | Web | 20. dubna 2015 v 11:04 | Reagovat

Psa doma mám. a na volno s ním zásadně nechodím. Není moc dobře vycvičený, ale i kdyby byl, tak bych s ním na volno nechodila. Tak to dhopadlo, když se ho snažila vycvičit 13 letá holka bnez zkušeností. Radši jsme mu koupili dvacetimetrové vodítko. Může si běhat jak chce a stale je od kontrolou. Jen musím dávnat pozor, aby se mi nezamotal někde kolem stromu nebo tak.

13 userka userka | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 11:34 | Reagovat

[10]: Taky jsem si nejdřív říkala, že je to divný, ale nakonec jsem musela uznat, že autorka to vzala za správnej konec a její argumenty jsou dobrý!

14 Lisi Lisi | Web | 20. dubna 2015 v 12:17 | Reagovat

Mohu se pod tvůj článek podepsat. Psa nemám, na problém se dívám z mého hlediska obtěžovaného kolemjdoucího.

15 Jana Jana | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 12:43 | Reagovat

Mám dvě děsně nevychované chrtice :D Takže vodítko. I když ta jedna je taaak blbá (ale miluji ji o to víc), že k nikomu cizímu (ani psovi) nejde nebo uteče :)

Každopádně nevychované psy na volno nesnáším.

16 Vikomt Vikomt | Web | 20. dubna 2015 v 12:45 | Reagovat

[14]: Mě obtěžují obtěžovaní kolemjdoucí.

17 Egoped Egoped | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 12:45 | Reagovat

[10]: [11]: Nikdy jsem nepochopil tuhle argumentaci. Nemáš vlastního psa? Tak neraď. Nemáš vlastní dítě, tak neraď. Atd, atd.

To musí mít člověk vždy tak přímou vlastní zkušenost, aby se k něčemu mohl vyjádřit? :)

18 Molly Molly | Web | 20. dubna 2015 v 12:52 | Reagovat

Já mám svoji fenku vždy na vodítku, jelikož mě venku neposlouchá. Nehorázně mě ignoruje. Ale souhlasím s tvým názorem. Nemusí to být jen teď na jaře, ale majitelé psů by měli brát ohledy na ostatní v tomto směru. Když dám příklad: Majitel má útočného psa, který už pokousal psa mé kamarádky. Místo toho, aby mu pro příště už dal náhubek a aspoň se omluvil a nějak to řešil, tak ještě seřval moji kamarádku (19), že si má svého psa lépe hlídat- kamarádka má maltezáčka a měla ho na vodítku.
Vůbec to není o pejscích, ale je to o majitelích psů.

19 K. K. | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 13:26 | Reagovat

To že je (byl) březen nemá s háráním nic společného... Nebo snad ženy taky menstruují všechny 1. týden v měsíci? :)

Jinak na to mám názor celkem jasný - je-li pes ovladatelný, ať si na volno chodí. Já mám u rodičů buldočku, ta je nevychovaná a dost nablbá, takže tu vodím na flexině. Je to sice opruz pro obě, ale převychovat se mi ji nepodařilo a seškrabávat ze silnice se mi ji nechce. Pak mám border kolii, která na volno chodí tam, kde uznám za vhodné. Nic není 100%, takže ano, i mně jednou utekla za psem - od té doby ťuk ťuk si to nedovolila.

20 Claire Claire | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 13:28 | Reagovat

Proboha, já jsem se už lekla v první chvíli, co to bude za žvást. Pochopitelně, souhlasím, jestliže někomu hárá fena a on ji nechá jen tak volně pobíhat, čeká, až se mu ztratí a následně hystericky pobíhá po celém parku, tak pak je dotyčný právoplatně nazván imbecilem.

21 Limeo Limeo | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 13:57 | Reagovat

Tak, nejdříve bych podotkla, že každá fena to má jinak a neplatí, že většina hárá na jaře. Naopak, většinou je pravdou, že hárají v létě a na podzim...
Ale jinak máš pravdu, lidé by si měli více všímat okolí a nejen si jít za svým. Všem, kdo se tomuhle chtějí vyvarovat doporučuji žluté stužky na vodítko - je to, jako byste tím říkali "nepouštějte ke mně ostatní pejsky, bojím se / hárám / jsem agresivní"...

22 zaninkaa zaninkaa | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 14:21 | Reagovat

Máš pravdu, hrozně mě to štve. Chodím se psem na procházky k Labi a vždy ho mám na vodítku. Jenže je to blázínek a lidé běžně chodí se psy (rotvajlery, labradory a většími psy) bez vodítka, můj pes začne děsivě štěkat a utíkat pryč, mezitím už vidím, jak velký pes kouká na toho mého a snaží se vystartovat, jenže ho nikdo nezastaví, protože jeho páníček je 20 metrů za ním. Jednou se nám taky stalo, že jsme venčili pejska v lese, a když jsme šli starou cestičkou zpátky, v tunelu stál obří pes, tak náš pes zastavil a 10 minut jsme na sebe s tím psem koukali. On už jakoby zvedal tu nožičku že vystartuje, tak jsem opatrně volala o pomoc, protože byl by ten pes na nás skočil, už by jsme asi nedošli zdravý domů. Nakonec se po 10ti minutách vynořil v tunelu jeho telefonující páníček s vodítkem a psa připnul. Nejradši bych jim dávala pokuty, kreténi. Když mají psa, at si pořídí zahradu.

23 Tweery Tweery | Web | 20. dubna 2015 v 14:23 | Reagovat

Vím přesně o čem mluvíš, bohužel i já na to kolikrát nadávala když jsem ještě bydlela ve městě. Majitele bych nejradši za tohle nakopala do prdele..
Jinak se vším co tu píšeš souhlasím. Obzvlášť když kolikrát potkám majitele psa co je naprosto neposlušný a jakmile se začnu bavit s majitelem pejska tak je mi hned jasné proč je i ten pes takovej tupoun. Člověk už by měl udělat i nějakou školu aby si mohl pořídit psa.Když vidím ty lidi co si toho psa pořídí tak by to nebylo od věci.
Co se týče mě tak svého psa jsem pouštěla bez vodítka, byla to fena, vždycky poslechla na slovo. Nikdy jsem neměla problém s tím, že by se do nějakého psa pustila, spíš naopak. Spíš se mi do ní kolikrát pustil pes co byl puštěnej na volno (můj pes na vodítku) a neposlouchal majitele. Kolikrát sem měla chuť tomu dotyčnému *majiteli* rozkopat držku. Omlouvám se za tak silná slova, ale když mi nějakej hajzlík pokouše psa tak to jinak nejde.

24 Illumináti Illumináti | Web | 20. dubna 2015 v 14:40 | Reagovat

such hejt
                  wow
        very psi
                        much bez vodítek
so hrůza
              8-)  8-)  8-)

25 Amálka Amálka | Web | 20. dubna 2015 v 15:17 | Reagovat

Tak s tím nesouhlasím, psa máme většinou na volno a vodítko v kapse, i přesto, že ve městě nám hrozí pokuta. Poslechne na slovo, tak nevidím důvod, proč by měla být uvázaná.

26 Smile Smile | Web | 20. dubna 2015 v 15:19 | Reagovat

Naprosto nesnáším lidi, kteří venší svoje mega spí mazlíčky bez vodítka.
Já mam malýho psa, ale je to prostě pes. Vodím ho na vodítku VŽDY a jen když jsme někde na louce za městem, kde zrovna nikdo není, pustím ho z vodítka. Mám to štěstí, že není zlej a poslechne, když na něj volám. Samozřejmě jsou ale v mém sousedství lidé, kteří si psa prostě na vodítku nedrží. Pravidelně potkávám z vedlejšího domu jednu paní. Má bílého většího psa, je to kříženec, nepamatuji si čeho, ale říkala mi to. (Ups.) Její pes NIKDY, vážně NIKDY není na vodítku a vždycky vystartuje na toho našeho. A náš pes není jediný, na koho startuje, jak jsem  se tak dozvěděla. Tohle mě nehorázně štve. Samozřejmě madam si ňufánka na vodítko nedá, vždyť on je přece svatej a za všechno může můj gaučák. Jistě.
Každopádně s tebou souhlasím. Nikdy nevíte, kdy pojede nějaký šílenec autem a odnese to váš pes. Stejně tak se může někdo velkých psů bát a stačí mu jen jít kolem velkého psa a je z toho pokakanej až za ušima. Třeba kvůli dětství, nějaké nehodě, co já vím.  A další složka jsou malé děti, co si myslí, jak je každej pejsek má rád. Nepozornej rodič se na dvě vteřiny otočí a najednou jejich dítko nemá tři prsty. Kolik takových případů už bylo?... a lidi si furt ty jejich obrovský psy nedrží na vodítku.
Něco jinýho už pak je, jestli je ten pes opravdu hodně vychovaný a není agresivní...

27 Amia Amia | Web | 20. dubna 2015 v 15:39 | Reagovat

Rozhodně pouštět psy na volno.
Pokud není vyloženě agresivní nebo štěně, které vážně může vběhnout pod to auto, tak proč je držet na provaze?
Jasně, parky jsou. pak je ale vrchol nelogičnosti, když se někde s velkou slávou otevře park pro psy... s přísným zákazem pouštět je z vodítka? Co to, kur**?

28 Blanka Blanka | Web | 20. dubna 2015 v 15:59 | Reagovat

Psa sice nemám,ale kdybych měla,tak bych ho asi buď pouštěla někdě v parku,v centru bych se bála,ačkoli by snad byl vychovaný.

Pouštět psa v lese,jak píšeš, je ale nejvěší kravina.Pes chytne stopu a pak ho můžeš shrabat do pytlíku,když ti ho zastřelí myslivec...

29 Mirielka Mirielka | Web | 20. dubna 2015 v 16:15 | Reagovat

Pes ve městě prostě patří na vodítko. Obzvláště na přes hubu jsou ti majitelé, kteří venčí na volno např. na cyklostezkách. Před dvěma týdny mě takhle jeden pes málem sundal z kola - páníček mu házel aport a přímo do prostřed cyklostezky. Vím, že pes za to ve své podstatě nemůže... přes hubu by zasloužil páníček. Ale i tak, pes by měl být na vodítku, aby se nepletl do cesty jak chodcům, běžcům, cyklistům apod. Na volno tak na louce. Žádný pes není 100% ovladatelný, nikdy nevíte, co mu přeletí přes nos. Takže za mě by ve městě na veřejných komunikacích a tam, kde ohrožují okolí, měli být psi přivázaní na vodítko.

30 Alue Alue | 20. dubna 2015 v 16:16 | Reagovat

Já jsem chodila venčit psy na volno jedině do pole. Ve městě jedině na vodítku, bála bych se že psovi jebne a skočí pod auto. :-?

31 Lomeril Lomeril | E-mail | 20. dubna 2015 v 16:18 | Reagovat

1) Pes se prostě občas potřebuje proběhnout na volno. Potřebuje nejen pohyb, ale i nové podněty, aby se nenudil. Vodítko nestačí. Zahrada nestačí.
2) Samozřejmě, že psa nepouštím tam, kde to je nebezpečné (v blízkosti silnice apod.).
3) Háravá fena je jiný případ, my v takovém případě trávíme s našimi fenami kritickou dobu procházkami uprostřed polí, kde skoro nikdo nechodí, a plížíme se jako indiánští zvědové, jestli někde nejde pes. Chodíme téměř zásadně ve dvou - jeden drží fenu, druhý zahání případného nápadníka.
4) Vychovat psa zvládne prakticky každý, obzvláště teď, kdy je lidí, kteří vám s výchovou pomůžou, mraky. Přivolání není nic těžkého (i když uznávám, že v některých případech může selhat).
5) Proč se navážet do velkých psů? Malý pes je taky pes a jediný pes, kterého jsem kdy viděla ohnat se po člověku s cílem kousnout, byl voříšek velikosti jezevčíka. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že ti malí jsou nevychovaní daleko častěji.
6) Samozřejmě, pokud mám psa agresivního nebo bázlivého (a hrozí agrese ze strachu), tak si ho přivolám, když někdo jde. Pokud je stav takový, že si nemůžu troufnout pustit psa z vodítka, pak je asi něco špatně a je třeba řešit nějaký hlubší problém.
7) Když se na vás vrhne zuřivý pes, tak to, že ten váš je na vodítku, vám je houby platné. V jednom člověku psí rvačku těžko roztrhnete (pokud bojují oba. pokud jeden chce utéct, tak ano, ale to bývá málokdy).
8) Malé děti jsou další problém, ale ne pejskaře. U žádného normálního psa netrvá dvě vteřiny, než dítě napadne. A pokud rodič nechá dítě, aby obtěžovalo neznámého psa, tak není bez viny. To je tak těžké dítěti vysvětlit, že když si chce pohladit cizího pejska, tak se nejdřív musí zeptat? Už se nám stalo, že se na naší fenu v parku s ohlušujícím vřískotem vrhla malá holčička a honila ji a ječela, až uši zaléhaly. Ještě štěstí, že v našich psech není agresivita a že ji holčička nezahnala do kouta. Každopádně malých dětí se fena bála další dva roky.

32 Anett Anett | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 16:34 | Reagovat

Mám fenku doma zhruba 2měsíce, doma na povely poslouchá...venku je to horší, do všeho se zakouká a nehne s ní :D Takže vodítko na 5metrů a jsme v pohodě. Znám lidi, co chodí se psem bez vodítka, ale když ví, že se bude něco dít, vodítko mu připnou nebo si jej zavolají. Ale! Stále potkávám víc a víc psů na volno, někdy je jejich páníček v nedohlednu, jindy za rohem. Každopádně když ke mě sizí pes přeběhne přes silnic a páníček nikde...tak mám trochu strach. /hlavně z velkých plemen/ Přece jen, bišonek je malá koulička :) Jo a ještě si měla zmínit ať po sobě lidi uklízí psí bobany, na tom trávníku nestíhám sledovat kam můžu šlápnout a kam ne :-D

33 Anett Anett | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 16:39 | Reagovat

[31]: Plus mínus s vámi souhlasím, až teda na to pouštění na volno. Já tu svou potvůrku pustit, už ji nikdy neuvidím. :) A děti? Před panelákem máme dětské hřiště, skoro nikdo se neptá a hned si hladí a jedna holčina si stěžovala, že jí Bess kousla. Se štěněčími zuby to od ní ještě nebolelo./Když výjdem ven, je holt rozdivočelá a chce si hrát./ Moje reakce, ať už hnusná či ne, byla ,,tak si ji nemáš hladit". Ale hlazení bez zeptání je i u dospělých, mě osobně to hrozně vadí! :-/ :-D

34 Tai Todd Tai Todd | Web | 20. dubna 2015 v 16:48 | Reagovat

Mě tohle leze na nervy. Bydlím v centru a svou fenku mám vždy na vodítku, akorát když jdu "na otočku" tak ne. Což znamená, že se vyběhne před panelák vyčůrat a letí hned zpátky, což je tak dvakrát denně, protože chlastá jak velbloud :D Ale jinak na vodítku a na volno až na louce za městem. Ale lidi kolem to netankuje a co chvíli na nás doraží čokl, co si lítá jen tak. Zrovna nedávno jsem šla  a najednou k nám vyběhla obří akita. S obojkem, postrojem, ale páníček nikde, pes si prostě běhal po okolí na volno. Moje fenka psů větších než ona bojí, takže zamrzla, odmítala se hnout a já se toho vlezlýho čokla ne a ne zbavit. I přes silnici za náma letěl a málem ho sejmulo auta. Ať už někomu utekl nebo na něj jen majitel kašlal a nechal ho lítal, šlo o to, že byl na volno,  někdo psa prostě neuhlídal. A jen hodinu na to zase kolem nás takhle lítal u sídliště vořech a nikde nikdo, liskala bych ty lidi, co si psa nehlídají a nechají ho lítat jak se mu zachce. Protože nikdy nevím, jak ten pes bude reagovat. To je jiný, než když se očuchávají dva psi na vodítku, vždycky je od sebe můžu odtáhnout, ale takhle ne.

35 Prostě Já Prostě Já | 20. dubna 2015 v 16:53 | Reagovat

Kdybych bydlela ve městě, což se doufám nikdy nestane (nic proti měšťákům nemám! :) ), tak bych si psa radši vůbec nepořizovala..ALE.. Bydlíme na vesnici a je tady spousta a spousta možností, kde psy venčit navolno, navíc bývají na zahradách, takže pohyb mají pořád.. máme psa a běžně chodí bez vodítka..kolem cest a rušnějších míst, kde se pohybuje více lidí moc nechodíme, je to divoch :D, vyhýbám se těm místům i proto, že chci mít psa navolno, aby se vyřádil -od toho procházky jsou,ne? A k tomu mi slouží louky a lesy,místa kolem potoků atd. atd., kdybych bydlela ve městě a se psem k tomu, asi bych se zcvokla..

36 Kiara Kiara | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 16:57 | Reagovat

Doma jsme měli už pár psů, takže vím, že by si každý měl toho svého hlídat. Podotýkám, toho svého. Takže páníček s hárající fenkou si taky musí tu svou hlídat, aby na ni někdo nenaskočil. A dá se to ohlídat, v tom mám dobré zkušenosti.
Ono občas člověk prostě čas nemá, a tak svého psa vypustí i na ulici, aby se proběhl, protože si nemůže dovolit hodinovou vycházku. Nevidím v tom nic špatného, když je to pes, který nevystartuje agresivně po všem, co se pohne, což ale vůbec nesouvisí s hárajícími fenami.

37 nefie nefie | 20. dubna 2015 v 17:00 | Reagovat

já sice psa nemám, ale nemám ráda, když pobíhají na volno po ulici. Kdyby to bylo místo určené k volnému pobíhání psů na volno tak neřeknu ani slovo. Navíc psi nemám ráda, protože se jich bojím

38 Zuza Zuza | Web | 20. dubna 2015 v 17:07 | Reagovat

Psa nemám a jsem pozorný cyklista :) Ono totiž nic moc jiného občas nezbývá, pokud se nechci stát psovrahem. Jsou teda i pejskaři, kteří psy na vodítku samozřejmě (tam, kde je to pro jejich vlastní bezpečnost nutné) mají, ale na některých cyklostezkách občas mám pocit, že si někteří lidé těch psů snad ani neváží a nejsou schopni pochopit, že ta obrovská cedule PSI POUZE NA KRÁTKÉM VODÍTKU tam asi nebude jen tak pro nic za nic. Když se nějaký pes rozhodl, že nutně potřebuje běžet někudy, kudy jsem zrovna jela, tak jsem zatím naštěstí vždy stačila zastavit, ale co bude až to kvůli nezodpovědnosti někoho takového prostě nestihnu?..

39 darkemperor darkemperor | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 17:11 | Reagovat

[13]: To si teda nemyslím. Řeší vodítko a podstatnější je třeba košík, nebo samotná výchova toho psa. Když ho dobře vychovám, můžu ho pustit na volno kdekoliv.

[17]: Jak jsem psal výše. A vyjádřit se může, ale tyhlety "rady" mě pěkně nasraly. Hlavně tím, jak je to podáno. Píše tedy o malých psech, nebo velkých psech? Malej psík rozhodně nepotřebuje nějaký dlouhý procházky a u velkýho psa prostě záleží na výcviku. Když vím, že mě pes neposlechne, kdybych ho pustil, tak ho přece nepouštím. Nikdy a nikam, kde by mohl někoho, popřípadě sám sebe ohrozit.

40 Booksholic Booksholic | Web | 20. dubna 2015 v 17:14 | Reagovat

No já si myslím, že když ten pejsek fakt poslouchá, ať si běhá. Znám několik psů, kteří jsou fakt dobře vycvičení (vím, že "nikdy nevíš"), ale ten jeden vlčák právě na zavolání odběhl od naší hárající fenky a tak. Ono se to nedá říct moc obecně, myslím si :)

41 Sefir Sefir | E-mail | 20. dubna 2015 v 17:32 | Reagovat

Ani v lese bys neměla mít psa na volno, protože tak jako za kočkou se může vrhnout po zajíci a rušit zvěř. Proto existují cvičáky a pro ty šťastnější zahrady.

42 Dena Hviezdička Dena Hviezdička | Web | 20. dubna 2015 v 17:34 | Reagovat

Ja nemám psa a tiež mi vadí, keď psy nie sú na vodítku, hlavne tí veľkí, ja(a isto nie som jediná) sa bojím, že po mne z nejakého dôvodu vyštartuje. Však ono je aj myslím taký zákon, že psa nemôžeme voľne púšťať na verejnosti, ale nie každý to dodrží.

[41]: Súhlas.

43 Vero Vero | 20. dubna 2015 v 17:35 | Reagovat

Mám 11 a mám malého psíka. Chcela by som s ním chodievať na prechádzky po dedine ale mama mi to nechce dovoliť keďže tu volne pobehujú veľký psy a bojí sa aby mne alebo môjmu psíkovi niečo neurobili. Takže hold mám smolu :-(  btw: máme záhradu a na nej behá (pre tých ktorý by hovorili že pes potrebuje behať ;D )

44 jiskranadeje.blog.cz jiskranadeje.blog.cz | Web | 20. dubna 2015 v 17:40 | Reagovat

Ahoj, já mám labradora ale máme velkou zahradu kde si může lítat jak chce (respektive naše zahrada je přes 2 ulice) a když s ním jdu na procházku tak bez vodítka se nehnu .... beru vždy ještě jedno, kdyby se jedno přetrhlo

45 Jana Š Jana Š | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 17:55 | Reagovat

Samozřejmě, že Crazyho pouštím na volno, i kdyý bydlím v paneláku (tedy  já konkrétně v bytovce). Právě proto, že je v bytě se musí poádně vylítat. Ale pouštím ho jen tam, kde je to bezpečné.
Takže u nás ve vsi to znamená v části, kde jsou novostavby a téměř nic tam nejezdí (taky je vycvičený na to, aby nelezl do silnice), na polích a na louce.

Nicméně co se týká háravek mám jiný problém. Chápu, že se vyvenčit musí, s tím nemám problém, i když Crazy pak šílí. Ale co mě vytáčí je fena v nejlepším a na volno. Letos už jsme takto potkali feny dvě. Hned se ke Crazymu (ten byl na vodítku) přiřítily a s ocasem na stranu se mu hned začali nastavovat. Ani jedna z nich svého pána neposlechla, tak si pro ni musel dojít a já Crazyho skoro škrtila, aby se na ni nevrhnul:-(
I když na cvičák chodíme a můžu říct, že má poslušnost dost dobrou, co se týče háravek je prostě úchyl, takže taková setkání hodně protrpí.

46 sakura chan sakura chan | Web | 20. dubna 2015 v 18:10 | Reagovat

Tak, my máme dvoch psov. Obe sú to fenky a tú staršiu venčíme bez vodídka tak, že jej dáme obojok a keď vidíme, že sa niekde nachádza cudzí pes alebo ľudia (snažíme sa cudzím vyhýbať) dávame jej vodídko, ktoré máme vždy po ruke. Ale pre toho psa je to väčšia voľnosť, keď dôjdeme do parku, hneď sa môže rozbehnúť, zastať kde chce, oňuchávať čo chce. Samozrejme tú mladšiu nikdy nepúšťame, tá nie je natoľko poslušná, aby sme to riskovali. Podľa mňa je úplne logické, že s hárajúcou fenou sa von nechodí, neodporúča sa to, teda, ak má niekto psa v bloku, tak asi nemá na výber, ale samozrejme, že sa netrepe tam, kde sú iné psy. Pes sa hára len dvakrát do roka, tak snáď prežije, keď sa vtedy vychádzky obmedzia. A čo si myslím, je oveľa horšie než problém vodítok sú agresívne nevychované psy a zakomplexované rasy. Viackrát sa na nášho psíka rozbehol malý nervózny pes a jeho majiteľ to úplne ignoroval. Milujem psov, ale takýchto malých hajzlíkov len odkopnúť. Našťastie ho tá naša len tak postrašila, veď je niekoľkonásobne väčšia. Toľko mojich známych pohrýzol pes aj na vodídku, ktorý len prechádzal okolo. A všetko to boli tie kabelkové "psíky" ale keď my chodíme von a aj keď pred ľuďmi máme psov na vodídku, kričia: "Držte toho obrovského psa ďalej!" ale tých malých nebezpečných sa nikto nebojí.

47 reveriedreams reveriedreams | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 18:13 | Reagovat

Já naší fenku pouštím bez vodítka, ale ona je trochu jiná než většina psů. Drží se u mě, i když jí zrovna nevolám, a maximálně očmuchává kolemjdoucí (je docela legrace vysvětlovat, že vážně nekouše :-)) a prostě vím, že aby běžela někam jinam, musela bych tam jít já. A to platí i o druhých psech. Ale pravda je, že méně nervóznější jsem v našem parku. Přece jen, ona se tak plete pod nohy, že jí dříve nebo později někdo zašlápne. Ale u nás pouští psy na volno bez vodítka úplně každý, takže to v naší ulici vypadá, že vodítka vlastně ani nemáme :-) A to, prosím, bydlíme u rušné křižovatky...

48 userka userka | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 18:26 | Reagovat

[39]: Docela ti závidím, jestli svýmu psovi na 100 % věříš a myslíš si, že když ho necháš na volno, že není žádná situace, která by ti ho mohla odlákat pryč.

49 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 20. dubna 2015 v 18:49 | Reagovat

Psa pouštíme na volno, ale nebydlíme v paneláku uprostřed města. Přestože silnice je v našem okolí dosti rušná, nějaká polňačka se vždycky najde. Tam si pes běhá, skáče a drží se poblíž svého páníčka. Když jsme pár metrů už od dopravního spoje, nasadíme psovi vodítko a od té chvíle si jej držíme u nohy. Nebo, když jde proti nám jiný pes s dvounohým doprovodem/kolař/nějaká skupina dětí atd. Vodítka jsou důležitá a není dobré situaci podceňovat. Ty máš psa?

50 IrishSetterOwner IrishSetterOwner | 20. dubna 2015 v 18:54 | Reagovat

Tohle je hodně o lidech. Jde o to jestli svému psovi věříš natolik, že ho můžeš pustit. Já napřiklad svoje psi pouštím i na ulici, protože vím, že jim můžu věřit a že se budou držet u mě. Stačí jenom písknout a je to. A zase že píšeš, že by se psi měli pouštět jenom na loukách, lesích, polích... to taky není úplně pravda. Protože i na loukách se nacházejí jiný psi. Aspoň že já tyhle problémy řešit nemusím, protože u nás nejde o to, jestli je nějaký pes na volno. A všechny problémy se dají řešit, jestli jde proti vám pes automaticky si toho svého odvolám. Vemte si jak by bylo vám, kdyby jste pořád museli chodit na vodítku...?

51 flovers-king flovers-king | Web | 20. dubna 2015 v 19:14 | Reagovat

Psi :-) My budeme mít psa a určitě na něj dáme pozor :-)

52 Kerr Kerr | Web | 20. dubna 2015 v 19:38 | Reagovat

RÁDA BYCH PODOTKLA, ŽE O TOM, ŽE KAŽDÁ FENKA HÁRÁ JINDY, JSEM PSALA HNED NA ZAČÁTKU ČLÁNKU.
A psa sice vlastního nemám, ale hlídám je opravdu často- a o prázdninách nebo prodloužených víkendech i několik dní v kuse, takže možná nemám psa "na plný úvazek", no aspoň se můžete podívat na názor z pohledu "lajdáckýho pejskaře" :)

53 Jitka Jitka | Web | 20. dubna 2015 v 20:32 | Reagovat

Tohle mi taky vadí. Mám sice pejska,ne fenku, ale stačilo mi u lesa potkat cizího psa na volno a hned ve mně hrklo,aby nevyjel po tom mým..A druhou věcí je, že sem fenku měla a také občas nějaký psík měl chuť jí sbalit :-D Naštěstí to byla dáma, a sama je odháněla :D

54 Kačena Kačena | Web | 20. dubna 2015 v 21:11 | Reagovat

Milá zlatá,
tys mě teď tak pobavila.
Pustit v Praze psa na louce nebo v lese? V Praze? Ano, od toho tu totiž máme parky, kde je dovoleno, aby se psi pouštěli na volno. Protože ono to, když je tvůj miláček celej den zavřenej doma, tak jasně že pak chceš aby se trochu proběhl, ikdyž přijdeš domů v 5 odpoledne. To, že není ve městě dost místa pro naše čtyřnohé mazlíčky, není naše starost. A to že tvoje fena hárá, a ty si ji neumíš hlídat, to je tvoje starost. Přece každý den je frekventovanější čas, kdy chodí více lidí se psy ven. Tak jdi prostě později, nebo jinudy. To se na mě nezlob, ale napsala jsi naprostou blbost.
Jen můj názor.

55 Jana Jana | E-mail | 20. dubna 2015 v 21:12 | Reagovat

No nevím, já žiju na vesnici, doma mám dva psy, malou fenku a středního pejska a aby pravdu řekla, většinou s nimi chodím na volno, když někdo projiždí na kole nebo prochází někdo s pejskem, zkrátka zastavím, přidržím je a počkám, až je budu moci zase pustit. Nemyslím si, že by měl být každý pes na vodítku, ano ti neposlušní, které páníček zkrátka neodvolá u nich je samozřejmost, že jsou na votítku. Ve městě to je samozřejmě težší, ale co pamatuji, tak jsem nikdy nepotkala "problémového" pejskaře, spíš to jsou u nás veselí lidé, se kterými prohodím vždy pár slov. No, ale každý máme svůj názor.

56 Babakat Babakat | 20. dubna 2015 v 21:34 | Reagovat

Problém je vždycky v lidech, nikdy ne ve zvířatech. Agresivní člověk má agresivního psa. Majitel, které malého psa zdvíhá do luftu sotva kilometr před sebou vidí něco co by mohl být pes si přivolává průšvih. Mně cizí psi na volno nevadí, protože o nich něco vím a dokážu je zpacifikovat. Vlastní i cizí. Každý, kdo si pořizuje psa, by si měl nejdřív o psech zjistit co nejvíc. Jenomže teď je móda mít psa jiného, než mají sousedi, takže si pořídím toho největšího a ještě aby byl pořádně ostrý. Z toho se jednomu dělá zle.

57 Charlotte Charlotte | Web | 20. dubna 2015 v 21:35 | Reagovat

já mám maličkého psa, který si až  moc dovoluje, takze vypustenych psu se fakt dost bojim :D  
jinak podle me by perfektne vycviceny pes klidne mohl probihat i bez voditka, ale irituji me ty psi co skacou na kazdeho cloveka ale majtele je proste musi nechat na volno

[54]: jo je pravda ze v Praze je to asi o neco tezsi (no o dost) nez na vesnici ale tak neznamena to ze hned cely clanek je blbost... Kdo ma zvedaveho psa ktery by mohl nekoho obtezovat, tak uz nikoho nebude zajimat kde bydli.

58 Karol Dee Karol Dee | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 22:03 | Reagovat

Nechávám svého psa na volno, kdykoliv jen můžu. Vodit Elfie na vodítku mě upřímně nebaví, praktikuji to snad jen když hárá. Je vycvičená a vychovaná, neopouští chodník, všem autům uhýbá, nikoho neohrožuje. A ačkoliv jsem slyšela hodně stížností na volně pobíhající psy, nás nikdy nikdo neoslovil s tím, ať si ji připnu. Takže snad je vše v pořádku.

59 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 22:16 | Reagovat

Kdyby se všichni ti psi připravili jako pokrm, tak je po problému... A někdo by si eště pochutnal...

60 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 22:48 | Reagovat

Nesnášim volně pobíhající psy, mám z nich hroznej strach a špatný zkušenosti. Dávala bych za to pokuty, nebo odchyt.

61 Evuska Evuska | E-mail | 20. dubna 2015 v 23:04 | Reagovat

psa mam, je porad na voditku a jsem rada, nedavno jsme narazili na jed, který diky voditku nestihl snist, ale on je mala rasa, takze s flexi vodítkem ma dobry vybeh. u velkych nemam tuseni ti se urco potrebuji nejak proběhnout. myslim ze v tomto pripade by si spis harajici fenku mela hlidat panicka, ta preci vi kdy hara :-D nez drzet stovky psu na vodikach celej život v pripade ze zrovna nejaka hara. osobne psi na volno nemam rada protože muj pes je z nich zdeseny a neveri cizim psum a boji se jich a jeho brachovi se stalo ze ho rotveiler chytnul pod krkem a malem bylo po nem. i přes to, ze majitel tvrdil ze se toto nikdy nesttalo a ze s ostatnima pásma problém nemá. myslim si ze by bylo spatne zakazat psum byt nonstop na voditku zvlast velkym, ale rekla bych pokud jsou na volno MUSI mit kosik aby nepokousali nikoho a nic a pokud se jedna o harani o bych v tu dobu nechala psis na panicce ci paneckovi harajici fenky aby si ji hlidali.

62 Evuska Evuska | E-mail | 20. dubna 2015 v 23:06 | Reagovat

tak to je nechutny, co takhle naporcovat tebe?[59]:

63 ASH ASH | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 23:51 | Reagovat

Mám velkého psa a mám ho většinou na vodítku, neboť vím, že pro něj nejsem autorita, a tak ho pouštím jen výjimečně. Kdyby ale poslouchal, tak bych ho klidně pouštěla pořád. Držet psa na vodítku je dobré možná tak pro majitele, ale rozhodně ne pro psa a argumentace, že se má jít na pole či louku je celkem vtipná, když nejbližší louka může být občas velmi daleko. Člověk, který se vrací pozdě domů asi těžko pojede půl hodiny někam, kde by psa mohl volně pustit.

Navíc na vině není jen volně pobíhající pes. Nejhorší jsou úzkostliví páníčkové, kteří si vychovají úzkostlivé psy. Jednou jsem byla v parku a měla psa na volno a jelikož je strašně hodný a přítulný, tak se šel seznámit k psovi asi dva metry od nás. Jenom přišel stoupl si k němu a koukal. Nic nedělal. Nemá v povaze začínat rvačku. Jenže panička začala vyšilovat, když začala vyšilovat ona, začal šílet i její pes. Můj pes se jich akorát tak lekl, a tak zaštěkal a ta panička dělala, jako by jí toho psa chtěl sežrat. A dopadlo to tak, že se málem porvali. Kdyby ale ze sebe nedělala hysterku, nic by se nestalo. Můj pes by se jen seznámil a zase by šel. A že byl puštěný z vodítka? No a co? To samé by se mohlo stát, i kdyby byl připnutý. Nehodlám totiž opouštět místo jenom proto, že mým směrem jde někdo jiný.

Navíc to není tak jednoduché ani ve chvíli, kdy psa na vodítku mám. Vím, jak je přítulný, tak se majitelům a jejich psům snažím vyhýbat a stejně je mám pořád za zadkem. Park je velký jako kráva, ale i přesto je někdo věčně pár metrů ode mě, a pak mi ještě vynadají, když pes nečekaně zatáhne a chce jít k nim.

PS: Mě daleko více iritují pobíhající děti vřískající, jako by je někdo zabíjel. Můj pes se jich bojí a já je zrovna taky dvakrát ráda neposlouchám, a přesto nikomu neříkám, aby děti bez doprovodu rodičů ven nechodili. :D

64 ASH ASH | E-mail | Web | 20. dubna 2015 v 23:51 | Reagovat

[63]: ehmm... děti nechodily

65 Snapeova Snapeova | Web | 21. dubna 2015 v 4:53 | Reagovat

Myslím, že by na vodítku měli být všichni. Vychování i nevychovani. I když je sebelíp vychovanej, nikdy člověk nemůže říct, že jinýmu psovi nublíží, když mu nebude vonět. Já mám nevychovaného a zásadně chodím s vodítkem. Už byl taky pokousaný a docela hodně psů se mu nelíbí, takže by po nich nejraději šel, kdyby měl možnost a úplně nesnáším, když k nám najednou jde pes a pána má kilometr za sebou a teď co já mám asi dělat. nebo ho mají na vodítku, ale stejně jdou až k nám, i když vidí, že se se psem dekuju na stranu, takže často ho musím brát do ruky a ještě štěstí, že je to malý pes. Hrozně mě to štve. Kupa lidí prostě nechápe, že některý psi nejsou tak přátelští a ještě na mě volaj, že ten jejich je hodnej. Co je mi sakra do toho. Můj hodnej nejspíš nebude a navíc prostě nemůžou na sto procent říct, že ten jejich nic neudělá. Problematika, která bohužel nemá řešení. Někteří prostě na volno chodit nepřestanou.

66 surpan surpan | E-mail | Web | 21. dubna 2015 v 6:56 | Reagovat

Každej pes by měl být na vodítku. Pokud se má proběhnout někde na louce, tak jen s jistotou, že tam není nikdo jiný, koho by mohl ohrozit. Osobně s tím problém nemám, i když příjemné mi to není, když kolem mě při behání proběhne něčí čokl, ale znám plno lidí, kteří mají strach ze psů. Třeba Angela Merkelová :-D
Ale pokud by mě někdy nějaký pes napadl, tak se nejdřív zbavím ho a hned potom zrámuju jeho pána tak, že ho ani doma nepoznaj.

67 Jitu Jitu | 21. dubna 2015 v 7:08 | Reagovat

Ahoj, já jsem pro. Mám 2 malé špice, kteří nekoušou ani nic podobného, ale na procházkách je pouštím jen na louce, když vím, že tam není jiný pes. To samé očekávám od jiných lidí. Sestřenici se stalo, že šla na louku, ta nikdo nebyl, pustila tedy svojí fenkou (pudlíka) a došly zhruba do poloviny, když ze zádu příběhl velký pes. V samém zápalu fenečku pokousal a paníček si toho všiml až když sestřenice začala histericky ječet a řvát. Otráveně si zavolal psa, a když nešel, došel on k němu a uklidnil ho. Samozřejmě si ho také dal na vodítko. Teď je fenečka v nemocnici. Sestřenice psa zezadu neviděla, jelikož zrovna volala fenečku k sobě.

68 Silwiniel Silwiniel | Web | 21. dubna 2015 v 7:52 | Reagovat

Na volno pobíhající psi mě taky šíleně štvali v době, kdy jsme měla u sebe naší fenku. Pomalu jsem se s ní bála vyjít před dům, měla jsem zkušenost s tím, že většina psů byla naprosto neposlušní a nepřišla na zavolání. Jednou ji dokonce jednou málem znásilnil, ona ho nechtěla, ale nedal se odbýt. Někteří lidi jsou prostě dementní, když mají naprosto neposlušný psi a nedají si je na vodítko. Hlavně kvůli tomu už bych nikdy znovu nechtěla vlastního psa, je to pro mě moc stresový, čekat, z jakýho rohu na mě vyrazí vzteklej čokl...

69 darkemperor darkemperor | E-mail | Web | 21. dubna 2015 v 8:16 | Reagovat

[48]: Už ho nemám. Minulý rok umřel. Ale neříkám, že ho nemůže nic odlákat, ale stačilo křiknout a byl zpátky, nebo se zastavil a čekal. Takže když vím, co si můžu se svým psem dovolit, tak si ho klidně pustím.

70 Šárka Šárka | Web | 21. dubna 2015 v 9:53 | Reagovat

Já měla dvě fenky dalmatina. První Kettynu, když jsem ještě bydlela na vsi, v posledním baráku na konci obce, jezdila jsem ven na koni a měla ji za sebou na volno, potkala jsem někoho jen vyjímečně, každopádně jsem měla fenu na 100% vychovanou, na zavolání okamžitě přišla, uměla chodit u nohy (i u koně) a držela se u mě dokud jsem jí nedala opět volno a nikdy nešla "za mě" kde bych jí neviděla, byla prostě perfektní. Samozřejmě v době hárání byla zavřená doma a ven chodila jen na záchod a hned zase dom. To jsme měli totiž neustále nějaké cizí psy na dvoře, prokousali se plotem a chtěli se množit 8-)
Druhou fenu dalmatina Lexu (Magic Alexis) jsem měla, když už jsem bydlela sama v bytovce, nebyla čistokrevná a s výchovou byl problém, ale dalo se to, šlo to všechno pomaleji a musela být neustále pod kontrolou, navíc poslouchala jen mě a z ostatních neměla žádný respekt. Tu jsem z vodítka rozhodně ve městě nepouštěla ani náhodou! Když jsme šli do lesa, vypustila jsem jí až dál od města, kde už nebyli lidi ani psi a vždy jsem jí během procházky přivolávala a zase dávala volno, protože jakmile si jí člověk chvíli nevšímal nebo ji nechal odběhnout dál, tak dělala, že je hluchá... Když jsem někdy potkala psa, tak jsem se s jeho majitelem domluvila, jestli psy společně pustíme, aby si hráli nebo jestli je oba necháme na vodítku.

Takže asi tak, měla jsem dva rozdílné psy, jednoho v poho na volno (i když jsme šli třeba do vsi nebo do města, uměla chodit u nohy a byla 100% poslušná) a druhou fenu temperamentní a složitější na výcvik, se kterou jsem si dávala majzla, kde ji pustím.

Horší bylo, když jsem potkala feťačku s pitbulem na volno. Její fena útočila na mojí, já svou měla na vodítku, vedle sebe ještě tříleté dítě a nevěděla jsem, co dělat, protože ta fetna se bála svojí ptibulku chytit a na odvolání nereagovala.
Další zkušenost mám opět s volně pobíhajícím pitbulem, který útočil na mého hucula (malý kůň), když mi bylo zhruba 13 let, skákal mu po krku, kůň si stoupal na zadní a kopal po něm, já na koni seděla bez sedla, bez helmy a opět páníček psa volal a pes nic...
Další zkušenost mám opět s koněm, kdy jsem jela již jako plnoletá po louce a najednou proti mě obrovský rotvailer, zuřivě běžel proti nám, páníček cca 200m daleko psa volal, pes nic, štěkal a vrčel. Kůň se mi splašil, rozletěl se tryskem po louce, pes za námi, kůň mi vletěl do silnice a bylo velké štěstí, že nejelo auto nebo kamion!
No a poslední zkušenosti od nás ze stáje, kdy si tam zaměstnanec přivezl psa pitubla, cca ročního a ten skákal koním po otěžích a plašil je. Navíc když jsme koně vedli nebo nesli jen vodítko, když jsme pro koně šli do ohrady, tak ten pes po nás chňapal a mého přítele cvakl přes prsty. Samozřejmě na volání páníčka nereagoval. Byl opravdu neposlušný a nevychovaný, zacházelo to už docela daleko, takže teď tam ten pes má zákaz...
Zkrátka pokud někdo nemá vychovaného psa, tak nechápu, proč ho pouští z vodítka!
Jinak omluvte nesprávně napsaná plemena, ale nevím přesně, jak se píšou... Bohužel mé špatné zkušenosti jsou jen s těmito plemeny, myslím si, že tyto plemena psů by měli mít jen lidi, co je zvládnou vychovat!

71 Amia Amia | E-mail | Web | 1. května 2015 v 22:13 | Reagovat

Pročítala jsem si pár dalších komentářů a musím reagovat ještě jednou.
Pes je prostě pes a nemůžete čekat, že celý život stráví na vodítku. To je příšerný odsouzení, krutý a nesmyslný.
Jasně, může se něco stát. Může se zaběhnout, nebo někoho pokousat. Ale pokud to nemá v povaze nebo tak není přímo vycvičenej, nikdy nezaútočí jen tak, vždycky to má nějakou příčinu (a dost často v těch lidech, který jsou pokousaný).

Kočka na tebe vyletí, kůň se splaší, koza potrká...
I člověk může najednou začít šílet, vytasit nůž a jít po všech v okolí.

Vždycky je tu ale nějaká příčina. A patří to k životu.
Psy POUŠTĚT z vodítka

72 Murka Murka | Web | 10. července 2015 v 19:50 | Reagovat

mám psa a většinou ho vodím na vodítku (vím , že by byl okamžitě v trapu), jen občas ho pustím za městem, aby se proběhl.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.